راهنمای خرید سیم پلی استر ایرانی و ترکی

یکی از وسایلی که کاربرد فراوانی در گلخانه‌ها دارد، سیم پلی‌استر است. به سبب کاربردی که این محصول در گلخانه دارد، باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهیم و بتوانیم از اجناس درجه یک موجود در بازار استفاده کنیم. اینطور بگوییم که اگر این سیم از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است خسارات زیادی را برای گلخانه شما به وجود آورد و شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی کند. حتما برایتان سوال پیش آمده که این سیم چیست و چه کاربردی دارد که در این حد اهمیت دارد؟ در ادامه این مطلب قسمت داریم درباره سیم پلی استر و تمام موارد مرتبط با آن صحبت کنیم.

سیم پلی استر چیست

سیم پلی‌استر که با نام‌های وایر پلی استر، سیم اگروپت، سیم شید، سیم نگهدارنده سایه‌بان، وایر شفاف و... شناخته می‌شود، جزو ملزومات مهم و کاربردی است که لازم است در هر گلخانه‌ای وجود داشته باشد. این سیم جایگزینی برای سیم‌های مفتولی و پلاستیکی است که در مواردی همچون سیستم‌های سایه‌بان یا سیستم شید مکانیزه گلخانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در واقع امروزه به سبب مزایایی که این سیم‌ها دارند، جایگزین سیم‌های مفتولی و پلاستیکی شده‌اند. 
در گذشته گلخانه‌داران برای اینکه نایلون، توری و یا پرده‌های گلخانه‌ای را در قسمت‌های مختلف نصب کنند، باید از سیم‌های آهنی استفاده می‌کردند. این سیم‌ها به مرور زمان دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شدند. به همین دلیل با روی کار آمدن سیم‌های پلی استر گلخانه‌داران بسیار استقبال کردند، چرا که از شر سیم‌های آهنی و معایبی که به همراه داشتند راحت شده بودند. این سیم‌ها امروزه کاربرد وسیعی دارند و به دلیل کیفیت بی‌نظیرشان از فروش بالایی برخوردارند. برای خرید این محصول، مشاوره و اطلاع از قیمت آن، می‌توانید به سایت گرین آذین که تولید کننده، وارد‌کننده و صادر‌کننده ملزومات باغبانی و کشاورزی است مراجعه کنید و سیم پلی‌استر را با بهترین کیفیت سفارش دهید.

سیم‌های پلی استر چه کاربردی دارند

سیم‌های پلی استر در بخش‌های مختلفی خصوصا در مکان‌هایی شبیه به گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کاربرد سیم پلی استر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده در جهت نصب شید گلخانه
  • مناسب برای نصب پلاستیک گلخانه
  • مناسب برای نصب پرده ذخیره‌کننده انرژی
  • مورد استفاده در باغ‌های انگور، زیتون و...
  • انتخابی مناسب برای آویزان کردن محصولات گلخانه
  • محصولی کاربردی جهت ساخت حصار برای پرورش حیوانات در مزارع
  • مناسب برای بسته بندی محصولات
  • امکان استفاده به عنوان بادشکن
  • بهترین جایگزین سیم‌های مفتولی در سیستم‌های سایه‌بان
  • مناسب استفاده به عنوان پوشش آب بند و حوضچه
  • استفاده در سیستم‌های گرمایشی و سقف‌سازی

مزایای استفاده از سیم‌های پلی استر

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، سیم‌های پلی استر بخاطر مزایایی که دارند یک جایگزین خوب برای سیم‌های مفتولی به حساب می‌آیند. از مزایای سیم‌های پلی استر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این محصول در برابر اشعه ماوراء بنفش و به طور کلی در شرایط سخت مقاوم خوبی از خود نشان می‌دهد. 
  • سیم‌های پلی استر در مقایسه با سیم‌های مفتولی از قیمت مناسب‌تر و وزن سبک‌تری برخوردارند.
  • این سیم‌ها در برابر سرما و گرما یا کاهش و افزایش دما مقاوم هستند؛ به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت در فضای باز و مکان‌هایی که تغییر دمای زیادی در آن‌ها مشاهده می‌شود، از این محصول استفاده کنید.
  • نصب آن بسیار آسان است و به طور کلی می‌توانید آن را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از سیم‌های مفتولی نصب کنید. 
  • به دلیل سطح صافی که دارد به گیاهان و حیوانات آسیبی وارد نمی‌کند.
  • در برابر کود‌ها و مواد شیمیایی مقاوم است و به همین دلیل برای استفاده از آن در گلخانه محدودیتی وجود ندارد. 
  • پس از اینکه سیم پلی استر را بکشید، نیاز نیست آن را مجددا تنظیم کنید؛ چرا که خمیده و آویزان نمی‌شود و خاصیت انبساط دارد.
  • جذب آب این سیم نسبت به سیم‌های نایلونی کمتر است. 
  • این سیم را می‌توانید به راحتی با استفاده از قیچی برش داده و با گره زدن آن را متصل کنید. 

چرا از سیم‌های پلی استر به جای سیم‌های مفتولی استفاده کنیم

در طول مطلب به موارد زیادی اشاره کردیم که برتری سیم‌های پلی استر نسبت به سیم‌های مفتولی را نشان می‌دادند. اما به طور کلی، سیم‌های مفتولی به دلیل اینکه از جنس آهن ساخته شده‌اند نمی‌توانند آن گونه که نیاز است از خود مقاومت نشان دهند. همانطور که می‌دانید ملزوماتی که در مکان‌هایی همچون گلخانه استفاده می‌شوند، ممکن است در مجاورت آب یا گرما و سرمای هوا قرار بگیرند. در چنین شرایطی سیمی که از جنس آهن باشد نمی‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین سیم‌های مفتولی وزن نسبتا زیادی دارند که جزو معایب آن‌ها به حساب می‌آید. 
سیم‌های پلی استر وزنی سبک دارند و در برابر گرما و سرمای هوا و مجاورت با آب دچار مشکل نمی‌شوند. همچنین از قیمت مناسبی برخوردارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را نصب کرد. با توجه به این موضوع این سیم‌ها بهترین انتخاب برای مصارف گلخانه‌ای هستند.

سیم پلی استر ایرانی و ترکی

شرکت ما که با نام گرین آذین شناخته می‌شود، یکی از برترین وارد‌کنندگان و صادرکنندگان ملزومات کشاورزی و گلخانه در ایران است که همواره در تلاش است محصولاتی با بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد. یکی از محصولاتی که در سایت ما می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، سیم پلی استر است که هم ایرانی و هم ترکی آن در سایت موجود است. سیم‌های پلی استر ایرانی توسط ما تولید شده‌اند و از کیفیت بالایی برخوردارند. این سیم‌ها 6 برابر سبک‌تر از سیم‌های فلزی تولید شده‌اند و در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و تغییرات دما مقاوم هستند. سیم‌های تولید شده توسط گرین آذین 2/2 میلی‌متر قطر دارند و با طول دلخواه مشتری ارائه می‌شوند. سیم‌های پلی استر ایرانی تولید گرین آذین را با قیمتی مناسب می‌توانید از سایت سفارش دهید.
سیم‌های پلی استر ترکی نیز از کیفیت بالایی برخوردارند و جزو محصولات وارداتی گرین آذین به حساب می‌آیند. این سیم پلی‌استر نیز همانند سیم پلی‌استر ایرانی 2/2 میلی‌متر قطر دارد و در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و تغییرات دما مقاوم است. این سیم 1800 متر طول دارد و جهت افزایش مقاومت در برابر نور خورشید از افزودنی آنتی یووی در آن استفاده شده است.

سخن پایانی

اگر قصد مشاوره، اطلاع از قیمت سیم‌های پلی استر ایرانی و ترکی و خرید آن‌ها را دارید، با مراجعه به سایت گرین آذین می‌توانید به تمامی این موارد دسترسی پیدا کنید. ما همواره سعی داریم بهترین محصولات با بالا‌ترین کیفیت را به شما ارائه دهیم تا شما را در جهت ارتقا گلخانه و ملزومات باغبانی خود یاری کنیم. اگر به کمک و مشاوره ما نیاز داشتید می‌توانید با شماره تماس‌های زیر در ارتباط باشید:
09202331201 - 02331201

نویسنده : گرین آذین ، تاریخ : 1402/03/07
122
0
شما برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.
پربازدیدترین ها

اشتباهات رایج گلخانه داران در فصل زمستان

گیاهان گلخانه‌ای نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری در فصل زمستان دارند. متأسفانه بعضی از گلخانه داران اشتباهاتی در این فصل مرتکب می‌شوند که ضرر و زیان ز...