نقد و بررسی قلاب نگهدارنده بوته فلزی نسبت به پلاستیکی + راهنمای خرید

برای اینکه گلخانه خود را به خوبی مدیریت کنید و بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید، نیاز است از ابزار و ملزومات مختلفی استفاده کنید. یکی از ملزوماتی که کاربرد بسیاری در گلخانه‌ها دارد، قلاب فلزی نگهدارنده بوته است که امروزه استفاده از آن به جای قلاب‌های پلاستیکی بسیار مرسوم شده است. در واقع قلاب‌های نگهدارنده بوته در دو نوع فلزی و پلاستیکی در بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌‎ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در این مطلب قصد داریم این قلاب‌های نگهدارنده را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. 

قلاب نگهدارنده بوته چیست و چه کاربردی دارد

قلاب‌های نگهدارنده بوته یکی از ملزومات پر‌کاربرد در گلخانه‌ها هستند که معمولا در دو جنس پلاستیکی و فلزی در بازار عرضه می‌شوند. کار اصلی که این قلاب‌ها انجام می‌دهند، بالا و پایین کشیدن بوته‌ها است؛ در واقع با استفاده از نخ بوته، بوته‌ها را به این قلاب‌های نگهدارنده متصل می‌کنند تا از این طریق گیاه پس از رشد به سمت بالا حرکت کند. استفاده از قلاب سبب می‌شود تا هنگامی که قصد دارید محصولات را برداشت کنید به راحتی بوته را با استفاده از قلاب پایین بیاورید و پس از اتمام برداشت محصولات آن را مجددا به جای خود برگردانید. 
با استفاده از این قلاب‌ها در گلخانه می‌توانید هم به رشد بهتر بوته‌ها کمک کنید، هم هنگام برداشت محصول راحت‌تر باشید. همانطور که می‌دانید در گلخانه‌ها بوته‌ها با فاصله کمی از هم کاشته می‌شوند و اگر قرار باشد هر کدام از آن‌ها رشد کرده و به یک سو بروند، مطمئنا فضایی شلوغ ایجاد می‌کنند و کار شما برای برداشت محصول سخت طاقت فرسا می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم قلاب فلزی نگهدارنده بوته بسیار کاربردی و مفید است. 
برای مشاوره، اطلاع از قیمت قلاب‌ها و در نهایت خرید آن‌ها می‌توانید به سایت گرین آذین، وارد‌کننده و صادر‌کننده ملزومات کشاورزی و گلخانه مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره تخصصی محصول دلخواه خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. 

چگونه باید قلاب نگهدارنده را به بوته متصل کنیم

یکی از مزایای استفاده از این قلاب‌ها نصب آسان و بدون دردسر آن‌ها است. برای متصل کردن بوته به قلاب نگهدارنده، ابتدا باید قلاب را در قسمت بالای گلخانه و به محافظ متصل کنید. سپس نخی که به بوته وصل شده را به قلاب وصل کنید. به این ترتیب پس از نصب می‌توانید به راحتی بوته را جا‌به‌جا کنید، بدون اینکه فرایند سختی را طی نمایید یا بوته شما آسیب ببیند. بعد از اینکه بوته خود را با استفاده از  قلاب نگهدارنده نصب کنید، بوته رشد می‌کند و بر روی نخ خود به سمت بالا می‌رود که این موضوع به زیبایی و آراستگی گلخانه شما کمک شایانی خواهد کرد.

انواع قلاب‌های نگهدارنده بوته

در طول متن نیز اشاره کردیم که به طور کلی دو نوع قلاب نگهدارنده داریم که یکی از جنس فلز و دیگری از جنس پلاستیک ساخته شده است. در ادامه توضیحات بیشتری را درباره هر یک از آن‌ها ارائه می‌دهیم:

قلاب فلزی نگهدارنده بوته

قلاب فلزی نگهدارنده بوته قلابی از جنس گالوانیزه است که به دو صورت تک شیاره و دو شیاره در بازار عرضه می‌شود و بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. این قلاب‌ها کاربرد فراوانی در گلخانه‌های صیفی‌جات دارند و استفاده از آن‌ها بسیار کمک‌کننده است. به سبب جنسی که این قلاب‌ها دارند بسیار مقاوم هستند؛ در واقع به سبب گالوانیزه بودنشان دچار زنگ زدگی و یا خوردگی نمی‌شوند. گرین آذین اکثر محصولات خود از جمله قلاب‌های فلزی نگهدارنده بوته را از ترکیه به ایران وارد می‌کند. این قلاب‌ها نسبت به قلاب‌های ایرانی از کیفیت بسیار بالا‌تری برخوردارند و علاوه بر این با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. برای خرید این محصول و اطلاع از مشخصات و قیمت آن می‌توانید به سایت گرین آذین مراجعه کنید.

قلاب پلاستیکی نگهدارنده بوته

قلاب‌های پلاستیکی از پلی اتیلن درجه یک پتروشیمی ساخته شده‌اند و تنوع رنگی بیشتری نسبت به قلاب‌های فلزی دارند. این قلاب‌ها نیز همانند قلاب‌های فلزی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانید با خیال راحت برای بالا و پایین کردن بوته‌ها خود در گلخانه از آن‌ها استفاده کنید. 
این محصول با تنوع جنس وارداتی و ایرانی را با بهترین کیفیت ممکن و مناسب‌ترین قیمت آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای اطلاع از مشخصات این محصول نیز می‌توانید به سایت گرین آذین مراجعه کنید. 

مزایا و معایب قلاب‌های فلزی و پلاستیکی

استفاده از هر یک از قلاب‌های موجود در بازار، چه قلاب فلزی نگهدارنده بوته و چه پلاستیکی مزایای و معایبی را به همراه دارد. در ادامه قصد داریم این مزایا و معایب را برای شما شرح دهیم تا با توجه به آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام یک از قلاب‌ها را انتخاب کنید:

مزایا و معایب قلاب فلزی نگهدارنده بوته

از مزایای استفاده از قلاب‌های فلزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای جنسی مقاوم و ساخته شده از گالوانیزه 
  • ضد‌زنگ و ضد‌خوردگی
  • مقاوم زیاد در برابر تغییرات دما و سنگین بوته‌های متصل شده
  • عمر و کارایی 5 سال به بالا ( یکبار خرید برای مدت طولانی)
  • امکان ضد‌عفونی کردن و استفاده مجدد از قلاب فلزی
  • قرار دادن بوته در وضعیتی که با خاک در تماس نباشد و دچار بیماری‌های خاکزی نشود. 

به طور کلی این قلاب، یک قلاب همه چیز تمام است و تمام ویژگی‌ها و مزایایی که یک قلاب فلزی باید با خود به همراه داشته باشد را درون خود جای داده است. در واقع با توجه به موارد گفته شده نمی‌توان عیب خاصی را برای آن در نظر گرفت. تنها برتری که قلاب پلاستیکی نسبت به قلاب فلزی می‌تواند داشته باشد، سبک بودن آن است؛ چرا که فلز به سبب ماهیتی که دارد کمی سنگین‌تر از قلاب‌های پلاستیکی است.

مزایا و معایب قلاب‌های پلاستیکی

از مزایای قلاب‌های نگهدارنده بوته پلاستیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلابی با وزن سبک و امکان نصب آسان
  • دارای مواد آنتی یووی و مقاومت در برابر این اشعه
  • قابلیت استفاده برای گیاهان مختلف 
  • ساخته شده از پلی اتیلن و دارای دوام بالا

به طور کلی در این قلاب نیز عیب خاصی وجود ندارد، اما می‌توان گفت مقاومت این قلاب نسبت به قلاب فلزی نگهدارنده بوته کمتر است. در واقع اگر قصد دارید بوته‌های سنگینی را به قلاب‌ها متصل کنید، بهتر است از قلاب‌های فلزی بهره ببرید.

نتیجه‌گیری | قلاب فلزی نگهدارنده بوته

در این مطلب قلاب‌های نگهدارنده فلزی و پلاستیکی را مورد نقد و بررسی قرار دادیم و مزایا و معایب آن‌ها را شرح دادیم. با توجه به موارد گفته شده خودتان باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این قلاب‌ها برای گلخانه و کار شما مناسب هستند.
برای خرید ملزومات باغبانی و گلخانه‎ای از جمله قلاب‌های نگهدارنده بوته می‌توانید به سایت گرین آذین که تولید کننده، وارد‌ کننده و صادر‌ کننده این محصولات است، مراجعه کنید. قلاب‌های موجود در سایت ما محصول کشور ترکیه و ایران هستند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. با توجه به این موضوع می‌توانید با خیال راحت این محصول را سفارش داده و در گلخانه خود از آن‌ها استفاده کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
09202331201 - 02331201

نویسنده : گرین آذین ، تاریخ : 1402/03/07
138
0
شما برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.
پربازدیدترین ها

اشتباهات رایج گلخانه داران در فصل زمستان

گیاهان گلخانه‌ای نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری در فصل زمستان دارند. متأسفانه بعضی از گلخانه داران اشتباهاتی در این فصل مرتکب می‌شوند که ضرر و زیان ز...