کاربرد قلاب عصایی و بست بوته گلخانه

ابزارهای مختلفی در کشاورزی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها کاربرد مشخصی داشته و در یکی از مراحل کشت محصول استفاده می‌شوند. بعضی از ابزارها قبل از کاشت برای آماده‌سازی خاک و بعضی دیگر بعد از جوانه‌زنی و رشد بذر برای تبدیل سریع‌تر آن به محصول قابل برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. قلاب عصایی و بست بوته گلخانه دو نمونه از ابزارهایی هستند که در مرحله پرورش محصول برای سلامت و رشد بهتر آن استفاده می‌شوند. کاربرد قلاب عصایی نگهداری از محصول حین رشد است تا وزن بالای محصول در حال رشد باعث قطع یا شکستن خوشه نشود.

معرفی بست بوته گلخانه و قلاب عصایی

از زمان کاشت محصول در گلخانه‌ها تا زمان برداشت آن‌ها، ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که از کاربردی‌ترین آن‌ها می‌توان به بست بوته و قلاب عصایی اشاره کرد.

بست بوته گلخانه

بست بوته گلخانه ترک

بست بوته اولین ابزار کاربردی در گلخانه‌ها است. این وسیله به منظور هدایت ساقه در گیاهانی که به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایج‌ترین کاربرد این ابزار در هدایت صیفی‌جاتی است که به صورت بذر یا قلمه کشت می‌شوند. این ابزار رشد محصول کاشته شده را افزایش می‌دهد و با استفاده از آن بازدهی و باردهی محصول هم بیشتر می‌شود. بست بوته گلخانه ابزاری شبیه به گیره و دایره‌ای شکل است که قابلیت باز و بسته شدن دارد و امکان استفاده از آن به دفعات وجود دارد.

قلاب عصایی گلخانه

قلاب عصایی گلخانه ترک

دیگر ابزاری که در گلخانه‌ها برای نگهداری از گیاهان کاشته شده و کمک به رشد اصولی آ‌ن‌ها استفاده می‌شود، قلاب عصایی است. کاربرد قلاب عصایی هم تا حدودی شبیه به بست بوته است و مانند بست بوته با هدف سالم نگه داشتن خوشه و ساقه گیاه تا زمان برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری بست بوته و قلاب عصایی

همان‌طور که گفته شد، کاربرد قلاب عصایی تا حدودی به بست بوته شباهت دارد؛ اما این دو وسیله در مشخصات ظاهری کاملا تفاوت دارند. بسته بوته ابزاری دایره‌ای شکل است که دور ساقه گیاه مورد نظر قرار داده می‌شود و نخی که وظیفه بالا نگه داشتن ساقه را برعهده دارد به آن متصل می‌شود. بست بوته به راحتی باز و بسته می‌شود و بعد از برداشت محصول می‌توان آن را از دور ساقه جدا کرد و برای گیاه جدید استفاده کرد. اما قلاب عصایی کاملا شبیه به عصا است. این ابزار، وسیله‌ای میله مانند است که بخش پایینی آن قلاب و بخش بالایی آن نگهدارنده‌هایی هستند که به نخ متصل می‌شوند. سمت قلاب مانند این وسیله به بخشی از خوشه متصل شده و سمت دیگر آن به نخ وصل می‌شود تا وزن محصول از طریق قلاب به نخ منتقل شود.

کاربرد قلاب عصایی و بست بوته 

کاربرد قلاب عصایی و بست بوته گلخانه بسیار زیاد است. این ابزارها جایگزین بسیار مناسبی برای روش سنتی بالا نگه داشتن بوته‌ها در گلخانه یعنی نخ گلخانه هستند. در حالت عادی و بدون استفاده از ابزارهای نگهدارنده، بعد از رویش محصول روی ساقه و رشد آن، وزن زیادی به ساقه وارد می‌شود و این مسئله موجب خم شدن ساقه و شکستن آن می‌شود. هرگونه آسیب در ساقه گیاه در رشد آن تاثیرگذار است. به خصوص زمانی که ساقه شکسته می‌شود، محصول به طور کل از بین می‌رود اما زمانی که از قلاب عصایی یا بست بوته استفاده می‌شود، چنین مشکلاتی بروز نخواهد کرد. البته این ابزارها هم مانند دیگر ابزارهای کاربردی در گلخانه‌ها دارای انواع و کیفیت‌های مختلفی هستند. 
در تولید این ابزارها بسته به برند تولید کننده از پلاستیک، پلی اتیلن و متریال مختلف دیگر استفاده می‌شود که کیفیت و مقاومت در هر کدام متفاوت است. بهترین نوع این ابزارها در حال حاضر، انواعی هستند که توسط شرکت گرین آذین وارد می‌شوند. محصولات وارد شده توسط این مجموعه کیفیت و تحمل وزن بالایی دارند و مقاومت آن‌ها در نگهداری محصول 5 برابر ابزارهای دیگر است. برای مثال قلاب‌های عصایی وارداتی این مجموعه تحمل وزن محصول تا 5 کیلوگرم را دارند و به دلیل تولید از بهترین متریال، نشکن و قابلیت استفاده طولانی مدت دارند. برای سفارش از این مجموعه کافی است با شماره‌های 02331201 – 09202331201 تماس برقرار کرد.

مزایای استفاده از لوازم گلخانه

کاربرد قلاب عصایی به عنوان ابزار نگهدارنده بوته یا بست خوشه، مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بست بوته گلخانه و قلاب عصایی وزن بسیار پایینی دارند. 
  • متریالی که در ساخت این ابزارها به کار می‌روند، مانع ابتلای گیاه به بیماری می‌شوند. 
  • این ابزارها نسبت به نور خورشید مقاومت دارند. 
  • این ابزارها جایگزین اتصال مستقیم نخ به خوشه هستند و از بیماری‌هایی که از طریق اتصال نخ به گیاه منتقل می‌شوند، جلوگیری می‌کنند. 
  • اتصال نگهدارنده‌های خوشه ساده‌تر و سریع‌تر از نخ است و سرعت رسیدگی به محصول را افزایش می‌دهند. 
  • با استفاده از ابزارهای نگهدارنده بوته زحمت نیروی کارگر کمتر می‌شود. 
  • این ابزارها مقاومت بالایی دارند و در چند دوره کشت قابل استفاده هستند. 
  • کاربرد قلاب عصایی و بست بوته و استفاده از این ابزارها بسیار ساده است. 
  • این ابزارها برای انواع محصولات گلخانه‌ای مانند گوجه فرنگی، فلفل، خیار و... قابل استفاده هستند. 
     

خرید لوازم گلخانه

به منظور خرید لوازم گلخانه مانند قلاب عصایی یا بست بوته گلخانه، ابتدا باید با انواع مختلف آن‌ها در بازار آشنایی پیدا کرد. این ابزارها توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند و با جستجویی در بازار می‌توان آن‌ها را در انواع مختلف و با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت پیدا کرد. از بهترین انواع این ابزارها می‌توان به محصولات وارداتی ترک شرکت گرین آذین اشاره کرد. مزیت محصولات وارداتی ترک مرغوبیت و کیفیت بالای آن‌ها است. محصولات وارداتی ترک لوازم گلخانه شرکت طول عمر بالایی و یووی دارند و این طول عمر تضمین شده است. به عبارت دیگر تمام محصولات این مجموعه با ضمانت کیفیت عرضه می‌شوند تا خرید ساده‌تر و مطمئن‌تر شود.

نتیجه‌ گیری

ابزارهایی مانند قلاب عصایی یا بست بوته گلخانه با هدف بالا بردن سرعت رسیدگی به گیاهان گلخانه‌ای و مراقبت راحت‌تر از گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از عرضه کنندگان این محصولات، مجموعه شرکت گرین آذین است که یک مجموعه صادرات و واردات در زمینه محصولات و ابزار آلات کشاورزی و گلخانه است. قلاب عصایی و بست بوته وارد شده توسط این مجموعه از بهترین برندها ترک می باشد و در تولید آن‌ها از مواد اولیه مرغوب و درجه یک یووی استفاده می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید و اطلاع از قیمت لوازم گلخانه ایرانی و ترک، کارشناسان شرکت گرین آذین از طریق شماره‌های 02331201 – 09202331201 آماده پاسخگویی به شما هستند.

نویسنده : گرین آذین ، تاریخ : 1402/01/05
503
0
شما برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.
پربازدیدترین ها

اشتباهات رایج گلخانه داران در فصل زمستان

گیاهان گلخانه‌ای نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری در فصل زمستان دارند. متأسفانه بعضی از گلخانه داران اشتباهاتی در این فصل مرتکب می‌شوند که ضرر و زیان ز...