راهنمای خرید پرده انرژی سیوینگ گلخانه

گلخانه یکی از ابداعاتی بود که توانست تحولات بزرگی را در عرصه کشاورزی پدید بیاورد. از مهم‌ترین این تحولات، مبتنی نبودن کشت و کار محصولات کشاورزی به فصول خاص بود؛ در واقع با به وجود آمدن گلخانه‌ها می‌توان در هر فصلی از محصولات مختلف کشاورزی بهره‌مند شد. همانطور که می‌دانید در فصول مختلف سال دما و نور دچار تغییر می‌شوند و همین دو عنصر هستند که در گلخانه به نسبت گیاهان کاشته شده باید کنترل شوند. یکی از تجهیزات پر‌کاربرد در گلخانه‌ها پرده انرژی سیوینگ است که نور و گرما را در گلخانه شما کنترل می‌کند و هدر رفت انرژی را در گلخانه شما تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل با پرده سیوینگ آشنا شوید.

پرده انرژی سیوینگ چیست

شید انرژی سیوینگ که با نام پرده ذخیره انرژی، پرده حرارتی یا شید ذخیره انرژی نیز شناخته می‌شود، نور و گرما را در فضای گلخانه کنترل و از هدر رفتن آن جلوگیری می‌کند. در واقع یکی از مهم‎ترین کاربرد‌های این وسیله صرفه جویی در هزینه تجهیزات و سوخت‌های سرمایشی و گرمایشی است؛ به همین دلیل ابزاری بسیار کاربردی برای گلخانه به حساب می‌آید. شید‌های ذخیره انرژی در گلخانه‌ها به موازات سر ستون‌ها متصل می‌شوند. باید توجه کنید که این پرده باید به گونه‎ای نصب شود که بتوان آن را برای ایجاد یک لایه پوششی در بخش داخلی سقف گلخانه باز و بسته کرد. این پرده‌ها از جنس نخ مصنوعی یا نوار پلاستیکی هستند و نوار‌های آلومینیومی نیز بر روی آن‌ها تعبیه شده است. به طور کلی می‌توان از این پرده‌ها به عنوان مکمل سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی درون گلخانه یاد کرد، چرا که انرژی که این سیستم‌ها برای خنک یا گرم کردن گلخانه مصرف می‌کنند را به بهترین شکل ممکن ذخیره می‌کند و با همین کار میزان انرژی و سوخت مصرفی این سیستم‌ها و در نتیجه هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. 

پرده سیوینگ چگونه نصب می‌شود

به طور کلی پرده انرژی سیوینگ به دو صورت بکسلی و رک و پینیون قابل نصب است که استفاده از هر یک از این روش‎‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت کار شما داشته باشد. در ادامه توضیحات بیشتری را درباره هر یک از این روش‌ها ارائه می‌دهیم:

سیستم بکسلی

در این روش پرده در طول گلخانه و به موازات ناودان‌ها باز و بسته می‌شود. در واقع در این روش علاوه بر ریل از گیربکس نیز استفاده می‌شود. در سیستم بکسلی الکتروگیربکس‌هایی قرار دارند که با داشتن الکتروموتور می‌توانند پرده سیوینگ را جمع کنند و در زمانی که نیاز به آن باشد مجددا آن را باز کنند. اگر بخواهیم تمامی اجزای این سیستم را نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اهرم اصلی
  • سیم بکسل
  • گیربکس موتور
  • اتصالات

سیستم رک و پینیون در نصب پرده انرژی سیوینگ

تفاوت این روش با روش قبلی در این است که برای باز و بسته شدن پرده به جای سیم بکسل و گیربکس از رک و پینیون استفاده می‌شود. این روش از مقاومت بالا و استهلاک کمتری نسبت به سیستم بکسلی برخوردار است و به طور کلی مزایای بیشتری نسبت به آن دارد. البته باید توجه داشته باشید که برای نصب به این روش باید هزینه‌های بیشتری را صرف کنید و علاوه بر این باید با توجه به شرایط گلخانه خود تصمیم بگیرید کدام روش بهتر است. اجزای استفاده شده در سیستم رک و پینیون به شرح زیر است:

  • اهرم اصلی
  • الکتروموتور گیربکسی
  • رک
  • پینیون
  • سیم پلی اتیلن

شید ذخیره انرژی چگونه عمل می‌کند

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، بر روی پرده انرژی سیوینگ نوار‌های آلومینیومی وجود دارد. این نوار‌های آلومینیومی نوری که از دیوار و سقف گلخانه وارد می‌شود را منعکس می‌کنند و آن‌ها را به سمت گیاهان می‌برند و همین موضوع موجب افزایش رشد گیاهان خصوصا در فصول سرد سال می‌شود. یکی از موارد دیگری که به سبب نحوه طراحی این پرده‌ها اتفاق می‌افتد، عبور هوا از لا‌به‌لای نوار‌ها و تخلیه شدن رطوبت اضافی درون گلخانه است که تمامی این موارد تنها با نصب یک شید ذخیره انرژی به وجود می‌آیند و همین موضوع می‌تواند میزان تاثیر‌گذاری این محصول را نشان دهد. 

کاربرد‌های پرده ذخیره انرژی

امروزه پرده‌های ذخیره انرژی کاربرد وسیعی در گلخانه‌ها پیدا کردند که در ادامه قصد داریم بخشی از این کاربرد‌ها را برایتان شرح دهیم:

  • یکی از موارد استفاده از پرده سیوینگ در گلخانه، کاهش دما و سایه‌اندازی در گلخانه است که در برخی مواقع نیاز است برای رشد مناسب و سریع گیاهان این دو مورد اتفاق بیفتد.
  • کنترل نور خورشید مهم‌ترین کاری است که یک پرده ذخیره انرژی انجام می‌دهد تا هم بتواند نور کافی را به گیاهان برساند، هم از تابش شدید نور به گیاهان و ایجاد مشکل برای آن‌ها جلوگیری کند.
  • در فصل زمستان برای جلوگیری از فرار هوای گرم و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر برای گرم کردن گلخانه، می‌توان از پرده ذخیره انرژی استفاده کرد که گرما را ذخیره کرده و از مصرف انرژی و صرف هزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از پرده‌های سیوینگ

پرده انرژی سیوینگ جزو کاربردی‌ترین و مفید‌ترین تجهیزاتی است که برای بهبود عملکرد گلخانه‌ها تولید و مزایایی که در آن‌ها وجود دارد موجب محبوبیتش شده است. از مزایای موجود در این پرده‎های ذخیره انرژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از این پرده‌ها دیگر نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای تولید انرژی ندارید، چرا که کار این پرده‌ها ذخیره انرژی تا بیشترین حد ممکن است.
  • بسیاری از مواقع شوک دمایی باعث از بین رفتن گیاهان می‌شود؛ اما با نصب پرده سیوینگ خیالتان از بابت این موضوع راحت می‌شود، زیرا این پرده از ورود شوک دمایی به گیاهان جلوگیری می‌کند.
  • با استفاده از این پرده در مصرف آب صرفه جویی کرده و آب کمتری را برای کشت اصلی و تاسیسات مصرف می‌کنید.
  • به دلیل توزیع یکنواخت اشعات خورشید که توسط پرده ذخیره انرژی انجام می‌شود، رشد گیاه بهتر شده و کیفیت آن نیز افزایش می‌یابد.

خرید پرده انرژی سیوینگ

با توجه به مواردی که درباره این محصول بیان کردیم، مطمئنا با خرید آن می‌توانید تحولات چشمگیری را در گلخانه خود و محصولات آن ایجاد کنید. برای خرید پرده انرژی سیوینگ می‌توانید به شرکت گرین آذین مراجعه کنید. گرین آذین وارد‎کننده و صادر‌کننده تجهیزات گلخانه‎‌ای و پیشرو در کشاورزی و باغبانی است که همواره سعی دارد بهترین محصول را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. پرده‌های سیوینگی با تضمین کیفیتی که توسط ما ارائه می‌شود وارداتی و دارای کیفیتی بسیار عالی و 5 سال گارانتی هستند که شما را از هر محصول دیگری در این زمینه بی‌نیاز می‌کنند. برای خرید این محصول و ثبت سفارش خود به سایت گرین آذین سر بزنید و اگر سوالی درباره محصول دارید آن را از طریق شماره تماس‌های زیر با کارشناسان ما در میان بگذارید.
09202331201 - 02331201

نویسنده : گرین آذین ، تاریخ : 1402/03/20
264
0
شما برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.
پربازدیدترین ها

اشتباهات رایج گلخانه داران در فصل زمستان

گیاهان گلخانه‌ای نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری در فصل زمستان دارند. متأسفانه بعضی از گلخانه داران اشتباهاتی در این فصل مرتکب می‌شوند که ضرر و زیان ز...