نقد و بررسی خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه

خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه با توجه به کیفیت و کارایی منحصر به فردی که دارد، همواره با تقاضای بالایی در بازار روبرو است. این محصول رشته‌ای از متریال فولاد است که روکشی از جنس روی دارد‌. سیم مفتول گالوانیزه از مصارف و کاربردهای فراوان و متنوعی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بیشتر سیم مفتول گالوانیزه، کاربردها، انواع و چگونگی خرید آن بپردازیم.

سیم مفتول گالوانیزه چه کاربردهایی دارد

سیم مفتول گالوانیزه یک محصول بسیار کاربردی است که در بسیاری از صنایع و اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به مهم‌ترین موارد استفاده از این محصول اشاره می‌کنیم.

 

استفاده از سیم مفتول گالوانیزه در گلخانه‌ها

امروزه بسیاری از گلخانه‌ها به منظور تفکیک فضای خود از مفتول‌های گالوانیزه استفاده می‌کنند. علاوه بر این مفتول‌ها نقش مهمی در محافظت از گل‌ها داشته و با به کارگیری آن‌ها می‌توان مسیر مناسبی بین گل‌ها ایجاد کرد.

 

موارد تزیینی

سیم‌های مفتولی همچنین برای ساخت مجسمه‌های فلزی شکیل و زیبا نیز کاربرد دارند. در بسیاری از منازل و مغازه‌ها به منظور تزیین دکوراسیون فضای داخلی از سیم مفتول استفاده می‌شود. همچنین این محصولات برای محافظت از تابلوفرش‌ها و تابلوهای نقاشی ارزشمند کارایی دارند.

 

مراکز پرورش مرغ و سایر طیور

مراکز پرورش طیور نیز همانند گلخانه‌ها برای جداسازی فضاها و همچنین حفاظت از مرغ‌ها و دیگر پرندگان از سیم‌های مفتول گالوانیزه استفاده می‌کنند.

 

نقش حفاظتی در پنجره‌ها

سیم مفتول گالوانیزه به منظور حفاظت در بخش جلوی پنجره‌ها و همچنین محصور و قفل کردن آن‌ها نیز کاربرد دارد.

 

استفاده از سیم مفتول در باغ‌ها و مزارع

امروزه در اکثر مزارع و باغ‌ها جهت بسته‌بندی محصولات کشاورزی خود از سیم مفتول استفاده می‌کنند چرا که این ابزار، استحکام بسته‌بندی را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد. علاوه بر این با خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه می‌توان جعبه‌های میوه را محکم کرده و سطح آن‌ها را پوشاند.

 

سیم مفتول گالوانیزه و کاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازی

مفتول‌های گالوانیزه کاربرد زیادی در صنعت ساختمان‌سازی نیز دارند. در بسیاری موارد از جمله آماتوربندی و سایر اتصالات نیاز به مفتول‌های انعطاف‌پذیر و مستحکم است. 

 

انواع سیم مفتول گالوانیزه

سیم‌های مفتول گالوانیزه با توجه به شیوه تولید در دو نوع سیم مفتول گالوانیزه گرم و سیم مفتول گالوانیزه سرد دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی روش‌های تولید هر یک می‌پردازیم.

سیم مفتول گالوانیزه سرد

این نوع از سیم مفتول به شکل الکترولیز و با شیوه آبکاری سرد و با استفاده از برق پوشش‌دهی می‌گردد. از آنجا که ضخامت روی در این سیم مفتول در مقایسه با مفتول گالوانیزه گرم کمتر بوده، از مقاومت و استحکام کمتری در برابر رطوبت نیز برخوردار است.
روش تولید به دو صورت است که نخست شستشو و تمیزکاری مفتول فلزی صورت گرفته و در مرحله بعد مفتول سیاه اکسیدزدایی می‌شود. سپس با استفاده از الکترولیز از فلز روی یک لایه محافظتی با عمق بسیار کم بر روی آن کشیده می‌شود. بدین صورت سیم مفتول گالوانیزه در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی دارای مقاومت کمی خواهد بود. همچنین سطح انعطاف‌پذیری آن جهت کاهش میزان شکنندگی نیز افزایش می‌یابد. قیمت سیم مفتول گالوانیزه سرد در مقایسه با نوع گرم آن بسیار ارزان‌تر است.

سیم مفتول گالوانیزه گرم

خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه گرم با توجه به سطح مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی دارد برای استفاده در صنایع مختلف از جمله گلخانه می‌تواند بسیار مناسب باشد.
این مفتول در واقع مفتول سفید است و بدین شکل تولید می‌شود که نخست مفتول سیاه مورد حرارت واقع شده تا میزان کربن در آن کاهش یابد و سطح نفوذپذیری و نرمی آن افزایش یابد. سپس آن را در کوره‌ای از روی مذاب غوطه‌ور می‌کنند تا روکشی زیبا، یکنواخت و عمیق از متریال روی برای آن ایجاد شود. بعد از این مرحله روی‌های اضافی و باقیمانده از سیم مفتول‌ها جدا شده و با استفاده از سیستم خنک‌کننده مفتول‌های گالوانیزه سرد شده و در آخرین مرحله با استفاده از سیستم جمع‌کننده به سه شکل معمولی، بغل ریز افقی و پروانه‌ای در می‌آیند.
انعطاف‌پذیری بالا، سطح یک دست و صاف این سیم مفتول باعث شده است تا جهت بافته شدن و ساخت محصولاتی مانند سیم خاردار، توری مرغی، توری فنسی و حصاری، توری گابیون و غیره مناسب باشد.
همان‌طور که اشاره شد مفتول گالوانیزه گرم با توجه به دارا بودن آن از لایه ضخیمی فلز روی که 4 الی 5 برابر بیشتر از مفتول گالوانیزه سرد بوده، از استقامت بیشتری در برابر رطوبت، سایش و خوردگی برخوردار است. علاوه بر این کم بودن میزان کربن در فولاد باعث شده است که این سیم مفتول، سطح انعطاف‌پذیری بالایی نیز داشته باشد. در نتیجه با خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه از نوع گرم، می‌توانید از مزایای آن برخوردار شوید.

مهم‌ترین ویژگی‌های سیم مفتول گالوانیزه گرم

  • در برخی مواقع با اضافه کردن آلومینیوم به فلز روی سطح مقاومت این محصول را افزایش می‌دهند.
  • کاهش میزان کربن در مواد اولیه سیم مفتول باعث نرمی و انعطاف‌پذیری بیشتر آن می‌گردد.
  • زیاد بودن کربن باعث محکم و سفت شدن سیم‌های مفتول شده و استقامت آن‌ها را در برابر خمش افزایش می‌دهد.
  • سیم‌های مفتول گالوانیزه که با روش گرم تولید می‌شوند با شرایط جوی و اقلیمی مختلف سازگار هستند.
  • این محصولات در مقابل ساییدگی و خوردگی نیز بسیار مقاوم هستند.
  • نصب و نگهداری سیم مفتول گالوانیزه گرم بسیار آسان و کم هزینه است.
  • این محصولات در شرایط مساعد دارای ماندگاری بالای 70 سال و در شرایط نامساعد دارای ماندگاری بالای 50 سال هستند.
  • سیم‌های مفتول گالوانیزه گرم از ظاهری براق، زیبا و سطحی صیقلی و صاف برخوردار هستند.

صادر کننده و وارد کننده انواع سیم مفتول ایرانی و چینی

مجموعه گرین آذین از بزرگ‌ترین مراکز صادر کننده و وارد کننده سیم مفتول گالوانیزه در سطح کشور است. این مجموعه انواع سیم مفتول گالوانیزه چینی و ایرانی را با بهترین کیفیت در بازار عرضه می‌کند. همچنین قیمت سیم مفتول گالوانیزه در این شرکت تامین کننده بسیار مناسب و به صرفه است. از این‌رو خریداران و فروشندگان محترم می‌توانند برای مشاوره، همکاری و خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه به صورت عمده با پشتیبانی این مجموعه در تماس باشند.
سیم مفتول گالوانیزه از جمله محصولاتی است که در انواع ایرانی و چینی در بازار به فروش می‌رسد. از این‌رو برای خرید و انتخاب مناسب این محصول نیاز است با مزایا، معایب و تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند بیشتر آشنا شوید.
ضخامت روکش روی در سیم‌های مفتول ایرانی در مقایسه با نوع چینی آن بیشتر بوده و همچنین از کیفیت گالوانیزاسیون بهتری برخوردار هستند. از این جهت می‌توان گفت که سیم‌های مفتول ایرانی در مقایسه با نوع چینی آن دارای مقاومت بیشتری هستند. اما قطر مفتول در نوع ایرانی آن به طور معمول دارای نوسانات کمی است که این امر در سیم مفتول‌های گالوانیزه چینی مشاهده نمی‌شود. 
وزن کلاف‌ها نیز در مفتول‌های ایرانی با کمی اختلاف همراه بوده، در صورتی که مفتول‌های چینی دارای وزنی یکسان هستند. با توجه به اینکه مفتول‌های گالوانیزه چینی از ظرافت بیشتری برخوردار هستند، استفاده از آنها در صنعت ساخت مجسمه یا تزیین منزل و مغازه مناسب‌تر خواهد بود. اما برای صنایع ساختمان‌سازی، گلخانه، مرغداری و غیره بهتر است از سیم مفتول‌های گالوانیزه ایرانی استفاده کنید چرا که کیفیت و مقاومت بالاتری دارند. 

عوامل موثر بر قیمت سیم مفتول گالوانیزه

قیمت سیم مفتول گالوانیزه بر اساس مواردی به شرح زیر تعیین می‌گردد:

  • روش تولید و روکش‌دهی سیم مفتول (گرم یا سرد)
  • ضخامت سیم مفتول
  • میزان کربن موجود در سیم مفتول گالوانیزه
  • همچنین با توجه به نوسانات ارز در کشورمان، قیمت این محصول متغیر خواهد بود.
  • حجم سفارشات
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل محصول

همان‌طور که مشاهده کردید عوامل زیادی بر قیمت این محصول تاثیرگذار هستند. چنانچه قصد خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارید بهتر است این محصول را از مراکز معتبر مانند شرکت گرین آذین سفارش دهید. 

خصوصیات مهم سیم مفتول گالوانیزه

سیم‌های مفتول دارای خصوصیات و مشخصات فنی هستند که بهتر است قبل از خرید و سفارش سیم مفتول گالوانیزه گلخانه با آن‌ها آشنایی داشته باشید. 

  • قطر سیم مفتول بر مبنای میلی‌متر محاسبه و سنجیده می‌شود.
  • روکش روی استفاده شده بر روی سیم‌های مفتول دارای ضخامت‌های متفاوتی هستند که بر مبنای دو واحد گرم بر متر مربع یا میکرومتر بیان می‌شوند. یک هزارم میلی‌متر در واقع یک میکرومتر بوده که ضخامت روکش روی را در این محصول نشان می‌دهد. 
  • میزان استحکام سیم مفتول در برابر کشش نیز از جمله اطلاعاتی است که با توجه به آن پی به سطح مقاومت این محصولات در برابر کشیده شدن و کشش خواهید برد.
  • وزن کلاف سیم مفتول نیز از دیگر مشخصاتی است که در زمان خرید به شما ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری مبحث خرید سیم مفتول گالوانیزه

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره خرید سیم مفتول گالوانیزه، انواع آن، کاربردهایی که دارد به شما عزیزان ارائه شد. بر همین اساس می‌توانید با بررسی ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از سیم‌های مفتول گالوانیزه با توجه به روش‌های مختلف تولید سرد و گرم و همچنین انواع ایرانی و خارجی آن، در نهایت مناسب‌ترین محصول را انتخاب کرده و سفارش دهید.
شما می‌توانید برای کسب مشاوره‌های لازم در خصوص اطلاع از مشخصات فنی، استعلام قیمت و همچنین خرید خرید سیم مفتول گالوانیزه گلخانه با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید. شماره تماس‌های ما در مجموعه با سابقه گرین آذین را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
شماره تماس با کارشناسان شرکت گرین آذین 09202331201 - 02331201

نویسنده : گرین آذین ، تاریخ : 1402/04/19
235
0
شما برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.
پربازدیدترین ها

اشتباهات رایج گلخانه داران در فصل زمستان

گیاهان گلخانه‌ای نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری در فصل زمستان دارند. متأسفانه بعضی از گلخانه داران اشتباهاتی در این فصل مرتکب می‌شوند که ضرر و زیان ز...